زورق: فرودگاه‌های دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی

طبعا اولین چیزی که هر مسافر هوایی‌ در این شهر می‌بیند،فرودگاه بین‌المللی دبی است که تا به حال چندین جایزه‌ بین‌المللی هم برای سازند‌گانش به ارمغان آورده. این فرودگاه با ظرفیت هشتاد میلیون مسافر در سال، سه ترمینال دارد. فرودگاه دبی به شهر بسیار نزدیک است و در فاصله‌ ۱۰ دقیقه‌ای با مرکز شهر قرار دارد. مترو دبی در هر سه ترمینال این فرودگاه ایستگاه دارد و همه‌روزه از ۶ صبح تا ۱۱ شب و جمعه‌ها از ۱ بعدازظهر تا نیمه شب هر ده دقیقه یک بار مسافرین را به مرکز شهر می‌رساند.

علاوه بر مترو، اتوبوس‌هایی هم برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده که البته بیشتر به سمت منطقه دیره حرکت می‌کنند. این اتوبوس‌ها تهویه مناسبی دارند و مسافران را به مرکز شهر و در نزدیکی هشتاد هتل می‌رسانند.
اما اگر مایل به استفاده از مترو و اتوبوس نبودید، از تاکسی‌هایی استفاده کنید که سمت چپ ترمینال یک، منتظر مسافران به صف ایستاده‌اند و کرایه‌شان را که از ٢٥ درهم شروع می‌شود، تاکسی‌متر تعیین می‌کند. این تاکسی‌ها به صورت شبانه روزی در دسترسند.

به دلیل ترافیک سنگین در بیشتر ساعات روز در شهر دبی، بهترین وسیله برای رسیدن به مرکز شهر و هتلتان، مترو است و تنها اگر نیمه شب به دبی رسیدید از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.
همچنین به دلیل بزرگی فرودگاه اتوبوس‌هایی نیز در داخل فرودگاه به صورت ۲۴ ساعته مسافران را بین ترمینال‌های یک، دو و سه جابجا می‌کنند. این اتوبوس‍‌ها به شاتل معروف هستند. فاصله بین ترمینال یک و سه با پای پیاده، پانزده دقیقه است.

فرودگاه آل مکتوم دبی

فرودگاه بزرگ دیگری که هم اکنون در دبی در حال ساخت است فرودگاه آل مکتوم نام دارد. این فرودگاه در ۳۷ کیلومتری غرب دبی قرار دارد و حداقل ۳۰ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد. ساخت این فرودگاه از سال ۲۰۱۰ شروع شده و قرار است در سال ۲۰۱۷ با ظرفیت جابجایی صد و شصت میلیون مسافر در سال، به عنوان بزرگترین فرودگاه جهان شروع به کار کند. فرودگاه ظرفیت فرود چهار هواپیما که شامل بزرگترین هواپیماهای موجود در جهان است را به طور همزمان خواهد داشت و به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد کرد. دسترسی از شهر به این فرودگاه با مترو امکان‌پذیر است.
همچنین برای جابجایی سریع‌تر مسافران بین این دو فرودگاه یک خط راه‌ آهن اختصاصی هم ساخته خواهد شد.

در حال حاضر پروازهایی که از ایران به سمت دبی حرکت می‌کنند، در فرودگاه بین‌المللی دبی فرود می‌آیند.