زورق: استانبول در چند روز

استانبول در دو روز

سفرنامه استانبول خود را، با دیدن مسجد آبی و همسایه‌اش، ایا صوفیه آغاز کنید. سپس به بازدید از «بازیلیکای سیسترن» بپردازید. برای ناهار می‌توانید از بالای دیوان «یولو» خود را به بازار بزرگ رسانده و به رستوران «هاووزلو» بروید. می‌توانید از محوطه‌‌ی «تهتکاله» و از راه آبی «امینونو»، خود را به بازار مصری‌ها برسانید. بعد از این که خوب در اطراف این بازار گشتی زدید، از غذاهای ترکی در «حمدی ات لوکانتاسی» که کباب‌هایش حتی از منظره‌اش هم بهتر است، لذت ببرید. بعد از صرف شام، به مسجد آبی برگردید، جایی در کافه «مشاله» بگیرید و با خیال راحت یک «نارگیله» (قلیان سنتی) بکشید و به موسیقی زنده‌ی عامه‌پسند گوش دهید.
روز دوم را به بازدید از کاخ توپکاپی و موزه‌ی باستان‌شناسی استانبول اختصاص دهید. از کاخ شروع کرده و برای هر کدام ٤ ساعت وقت بگذارید. از ناهار و نماهای زیبای ایوانِ رستوران «کنیالی» لذت ببرید. برای صرف شام می‌توانید در امتداد پل گالاتا حرکت کرده، خود را به گردشگاه جهانی بی‌اوغلو در پایین خیابان استقلال برسانید و از مزه‌ها و غذاهای محلی در خیابان «نویزاده» لذت ببرید.

استانبول در چهار روز

در روز سوم، قایقی در امینونو گرفته و در بسفر بگردید. شب هنگام، حمامی مثل «جاقالوغلو» یا «چمبرلیتاش» را امتحان کنید. روز چهارم به غرب قسمت قدیمی استانبول بروید، سری به موزه‌ی «کاریه» بزنید و از موزاییک‌ها و دیوارنگاره‌های زیبای دوره‌ی بیزانس آن، لذت ببرید. بعدازظهر، به محله‌ی سلطان احمد بازگردید تا از موزه‌ی هنرهای ترکی و اسلامی دیدن کنید، در امتداد بازار «آراستا» گشتی بزنید تا به موزه‌ی موزاییک‌های کاخ بزرگ برسید. شب هنگام یا می‌توانید در «بالیکچی ساباهاتین»، شامی ماهی را در میان سمساری‌های شهر میل کنید یا در کوفته‌پزی تاریخی «اوستا سلیم» در سلطان احمد، کوفته‌های خوشمزه‌ای سفارش دهید. پس از صرف شام، در محوطه‌ی هتل «آرکادیا» از نمای شهر لذت ببرید.

استانبول در یک هفته

در روز پنجم، می‌توانید سری به محله‌ی بی‌اوغلو بزنید و صبح را در استانبول مدرن و یا در کاخ «دولما باغچه» بگذرانید. برای صرف ناهار، دوباره سری به خیابان استقلال بزنید و از میان دو رستوران لب دریا یا ۳۶۰ یکی را انتخاب کنید. می‌توانید از مرکز شیرینی‌فروشی هم خرید کنید. شام را در همان حوالی میل کنید. روز ششم، با قایقی به جزیره‌های «پرنس» بروید. روز آخر را می‌توانید با بازدید از مسجد سلیمانیه آغاز کنید و در بخش آسیایی شهر و در گردشگاهی در «کادیکوی»، به پایان برسانید.