زورق: فرودگاه‌های بارسلونا

فرودگاه بارسلونا که به فرودگاه ال پرات هم معروف است، در ۱۴ کیلومتری مرکز شهر و در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی آن قرار دارد. ال پرات بعد از فرودگاه مادرید بزرگترین فرودگاه اسپانیا و اولین فرودگاه کاتالان است. دو ترمینال فرودگاه، T۱ و T۲ حدود ۴ کیلومتر از هم فاصله دارند و رفت و آمد بین آن‌ها با یک اتوبوس شاتل مجانی انجام می‌شود. این اتوبوس سبزرنگ است و هر ۶-۷ دقیقه حرکت می‌کند.

برای رفتن به مرکز شهر به‌صرفه‌ترین راه قطار است. قطار‌های رِنفه (RENFE) از ۶ صبح تا ۱۱ شب کار می‌کنند و هر نیم ساعت از فرودگاه به سمت مرکز شهر حرکت می‌کنند. با چند دقیقه پیاده‌روی از هر کدام از ترمینال‌ها می‌توانید به ایستگاه قطار فرودگاه، آئِروپورتو، برسید و بعد در یکی از ایستگاه‌‍‌های بارسلونا سانتس (سانتس استاسیو)، خیابان گراسیا (پَسِژ د گراسیا) یا کِلوت پیاده شوید و از آنجا با مترو به هرجای دیگر شهر برسید. سفر با قطارهای رنفه حدود ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. سعی کنید به جای بلیط یک‌سفره (به رنگ قرمز و خاکستری) کارت سفر T-۱۰ (سفید و خاکستری) تهیه کنید که به اندازه ۱۰ سفر اعتبار دارد و هزینه هر سفر را تقریبا به یک‌سوم می‌رساند. این کارت به درد مترو، اتوبوس، تراموا و قطارهای شهری هم می‌خورد. چند نفر هم می‌توانند از آن استفاده کنند. از بلیط‌های مدت‌دار چند‌روزه هم می‌توانید استفاده کنید. دستگاه‌های فروش بلیط در ایستگاه قرار دارند و استفاده از آن‌ها راحت است.

گزینه دیگر سرویس اتوبوس اکسپرس یا آئروباس است که فرودگاه را به مرکز شهر بارسلونا متصل می‌کند و حرکتش هر ۶ تا ۱۵ دقیقه است. اتوبوس A۱ از ترمینال T۱ و اتوبوس A۲ هم از سالن‌های B و C ترمینال T۲ (T۲B و T۲C) حرکت می‌کند و هر دو به میدان کاتالونیا می‌روند.

از اتوبوس TMB هم می‌توانید استفاده کنید که از ۵ صبح تا ۱۵ دقیقه بامداد کار می‌کند و از هر دو ترمینال حرکت دارد. این اتوبوس نسبت به آئروباس ایستگاه‌های بیشتری دارد و مدت بیشتری طول می‌کشد تا به مرکز شهر برسد اما در عوض می‌توانید از کارت سفر T۱۰ برای سوار شدن به آن استفاده کنید. در حالیکه برای آئروباس باید بلیط مخصوص به خودش را تهیه کنید که هزینه بیشتری دارد.

اتوبوس‌های شبانه با نام نیت‌باس هم بین ساعت ۲۱:۵۵ تا ۴:۴۵ صبح از ترمینال حرکت می‌کنند و تا مرکز شهر می‌روند.

ایستگاه‌های تاکسی هم جلوی هر دو ترمینال قرار دارند.