زورق: رفت و آمد در بارسلونا

برای سفرهای درون‌شهری در بارسلونا می‌توانید از اتوبوس، تراموا و مترو استفاده کنید. شرکت حمل‌و‌نقل شهری بارسلونا TMB است که در وب‌سایتش می‌توانید اطلاعات مسیر‌ها، ایستگاه‌ها و قیمت انواع بلیط‌ها را برای وسایل نقلیه مختلف ببینید. با وارد کردن جایی که هستید و جایی که می‌خواهید بروید می‌توانید بهترین مسیر و وسیله نقلیه را برای خودتان انتخاب کنید. خوبی اتوبوس یا تراموا این است که می‌توانید شهر را خوب تماشا کنید. اتوبوس‌های توریستی بارسلونا هم برای تماشای یک‌روزه‌ جاهای دیدنی شهر مناسب‌اند. این اتوبوس‌ها سه مسیر مختلف دارند و در تمام جاهایی که ممکن است دوست داشته باشید تماشا کنید، توقف دارند. بلیط این اتوبوس‌ها را در ایستگاه‌های اتوبوس، بعضی هتل‌ها و... می‌فروشند. البته ترافیک و گرانی بلیطشان را هم در نظر بگیرید.

متروی بارسلونا با هشت خط تمام شهر را پوشش می‌دهد و در هر ایستگاه هم نقشه مربوط به آن حوالی را زده‌اند. در وب‌سایت TMB هم می‌توانید نقشه مترو و اطلاعات مفید دیگر در مورد ایستگاه‌ها و مسیر‌ها پیدا کنید. همه ایستگاه‌ها تمیز و روشن‌اند و دسترسی راحتی دارند.

خرید بلیط‌های تکی برای حمل‌و‌نقل شهری چندان به صرفه نیست. اگر قصد گردش در شهر را دارید، بهتر است از بلیط‌های چندسفره یا با بازه‌ زمانی مشخص استفاده کنید و ۵۰ درصد در هزینه‌ سفر صرفه‌جویی کنید. کارت سفر T۱۰ گزینه‌ خوبی است؛ با آن می‌توانید ۱۰ سفر درون‌شهری با هر وسیله نقلیه‌ای که بخواهید انجام دهید. برای چند نفر هم قابل‌استفاده‌اند. بلیط‌ها را می‌توانید از دستگاه‌های خودکار فروش یا باجه‌های بلیط‌فروشی در ایستگاه‌ها تهیه کنید.

در بارسلونا یک‌جور تاکسی‌های سه‌چرخه‌ هم هستند که هر کدام جا برای دو مسافر دارند. تریکیس‌ ها را بیشتر جلوی کلیسای جامع و بنای یادبود کولوم پیدا می‌کنید.