زورق: جشنواره‌ها و فستیوال‌های فرانکفورت

فستیوال‌ها، موزه‌های زنده، رقصنده و رنگارنگی هستند که فقط در آن‌ها می‌شود هنوز هم زیبایی‌های سنت و فرهنگ این دنیای رو به جهانی شدن را دید. برای یک مسافر مشتاق که می‌خواهد همه زیر و بم شهری که به آن سفر می‌کند را بداند، راهی بهتر از دیدن جشن‌های بومی نیست؛ فستیوال‌هایی که به هر طریق، چه با موسیقی و رقص، رنگ و غذا، چه با مسابقه‌‌ی حیوانات بومی و بازی‌های هیجان‌انگیز، موجودیت و زیبایی‌های یک شهر را جشن می‌گیرند.

موزیومز ‌اوفِفست

فستیوالی فرهنگی، هنری که در بهترین جای فرانکفورت، در کناره‌های رودخانه زیبای ماین و معمولا اواخر آگوست برگزار می‌شود. هنرمندان و موزیسین‌ها از همه‌جای دنیا اینجا جمع می‌شوند، استیج‌های موسیقی و نمایشگاه‌های مختلفی به پا می‌شود تا برای چند روز، کنار رودخانه ماین، موزه‌ی هنری بزرگی از بهترین آثار فرهنگی و هنری به پا شود. غیر از کنسرت‌ها و پرفورمنس‌ها که اصل جشنواره‌اند، کارگاه‌های آموزشی، تخفیف‌های ویژه نمایشگاه‌ها و غذا و نوشیدنی‌های جورواجور هم از اتفاقات فرعی و خوشایند این فستیوال‌اند. عصر آخرین روز، فستیوال با یک آتش‌بازی تماشایی تمام می‌شود.

دیپمس

فستیوالی‌ست که برای نمایش و عرضه‌ی تمام خوراکی‌ها و نوشیدنی که از سیب تهیه می‌شوند به پا می‌شود. زمان برگزاری آن از ماه مارس تا سپتامبر است.

ایلومیناله

در این فستیوال که در ماه آوریل هم برگزار می‌شود، ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی شهر، به‌طور هنرمندانه ای نورپردازی می‌شوند، یک‌جوری که انگار جشن نور و روشنایی توی شهر راه می افتد.

کونست‌هندورک هویته

فستیوال صنایع دستی که از اواخر می آغاز و در اوایل ژوئیه به پایان می‌رسد. حتی اسمش هم خیلی رنگانگ و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

جشنواره‌ موسیقی

در ماه جولای برگزار می‌شود که عمدتا هم به موسیقی پاپ اختصاص دارد.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

علاقه‌مند به کتابید؟ این یکی از بهترین نمایشگاه‌هایِ کتاب در جهان است، پس حواستان را جمع کنید که پاییز را در فرانکفورت باشید.

وایناختشمارکت

در این نمایشگاه ادوات مخصوص کریسمس را نمایش می‌دهند و زمان برگزاری آن هم طبعا قبل از کریسمس و در طول آن است.‌