زورق: نکات سفر به پاریس

  • در مورد کثیفی پیاده‌روهای پاریس حتما چیزهایی شنیده‌اید. البته الان اوضاع کمی بهتر شده، برای صاحبان حیواناتی که در پیاده‌روها خراب‌کاری کنند، جریمه‌های سنگین می‌برند و گاهی هم خیابان‌ها را تمیز می‌کنند، اما هنوز هم باید حواستان به نظافت و بهداشتتان باشد.
  • اگر نیاز به خدمات پزشکی داشتید به پذیرش هتل مراجعه کنید و اگر بیرون بودید با شماره ۱۵ تماس بگیرید. به بیمارستان آمریکایی پاریس در بلوار ویکتور هوگو واقع در محله‌ « نویی سور سن» هم می‌توانید مراجعه کنید که هم اورژانس ۲۴‌ساعته دارد و هم دندان‌پزشکی. شماره تلفن بیمارستان ٠١٤٦۴۱۲۵۲۵٢ است. اورژانس دندان هم در خیابان «پورت راوایال» در منطقه‌ ۱۴ قرار دارد و شماره تلفنش ٠١٤٣٣٧٥١٠٠ است.
  • پاریس در مجموع شهر امنی است اما بهتر است برخی نکات را رعایت کنید. با خود پول زیاد و وسایل قیمتی حمل نکنید و در مکان‌های شلوغ و پر‌رفت‌وآمد هم مراقب پولتان باشید. جاهایی مثل مونمارتر، اطراف مولن‌روژ و زیر برج ایفل حواستان به جیب‌بر‌ها باشد. اگر تا نیمه شب بیرون بودید وارد برخی ایستگاه‌های مترو مثل «شاتله»، «شاتو‌روژ»، «گارد‌‌نور» و «سن دنیس استراسبورگ» نشوید و سعی کنید با تاکسی به هتل برگردید. در هر صورت برای تماس با پلیس شماره‌ ۷ را بگیرید.
  • همیشه قبل از سوار شدن به تاکسی کرایه‌ دقیق مسیر را بپرسید تا در انتهای مسیر با عمل انجام شده مواجه نشوید.