زورق: فرودگاه ابوظبی



فرودگاه بین‌المللی ابوظبی در ۳۰ کیلومتری شرق ابوظبی قرار گرفته و بعد از فرودگاه بین‌المللی دبی بزرگترین فرودگاه امارات است. مساحتش حدود ۳۴۰۰ هکتار است، سه ترمینال دارد و سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر به آن رفت و آمد می‌کنند. فرودگاه ابوظبی یکی از پر رفت‌وآمدترین‌ها در دنیا است که ۵۳ شرکت هوایی در آن فعالند و مسافران را بین ۸۵ مقصد در ۴۹ کشور جا به جا می‌کنند. این فرودگاه یک ترمینال هم داخل شهر ابوظبی دارد. مسافرانی که می‌خواهند قبل از رفتن به فرودگاه، تشریفات اداری را انجام دهند می‌توانند به این ترمینال مراجعه کنند. این ترمینال لانژ و تمام امکانات جا به جایی را مثل فرودگاه اصلی دارد و بعد از انجام تشریفات پرواز در این ترمیناال می‌توانید فقط یک ساعت قبل از ساعت رسمی بلیتتان به فرودگاه بروید.

برای رفتن به داخل شهر ابوظبی از فرودگاه، می‌توانید از اتوبوس‌های خطی استفاده کنید که راحت، خنک و مقرون به صرفه‌اند. بعد از پیاده شدن و گرفتن چمدان‌ها باید دنبال اتوبوس‌های سفید و آبی با شماره A۱ باشید. این اتوبوس‌ها از سه محل در فرودگاه حرکت می‌کنند؛ محوطه خارجی ترمینال‌ها، ساختمان کارگو و مرکز پلیس. تمام ایستگاه‌های اتوبوس با علامت‌های آبی و سفید مشخص شده‌اند. اطلاعات دقیق ایستگاه‌های اتوبوس و مسیرها در وبسایت فرودگاه وجود دارد. این اتوبوس‌ها هر ۴۰ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند و ۲۴ ساعته هستند. تقریبا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد شما را به مرکز شهر برسانند و کرایه‌شان حدود ۵ درهم است.

برای جا به جایی بین ترمینال‌ها می‌توانید از سرویس شاتل استفاده کنید که هر ۱۵ دقیقه حرکت می‌کند.
اگر بخواهید با تاکسی خودتان را به هتل برسانید، به محض خارج شدن از ترمینال‌ها ایستگاه‌های تاکسی را می‌بینید. این تاکسی‌ها بیشتر تویوتا کمری هستند، ۲۴ ساعته کار می‌کنند و همه تاکسیمتر دارند.
شرکت‌های کرایه اتومبیل هم در فرودگاه هستند و دفترشان در اسکای پارک پلازا رو به روی ترمینال ۳ است. کافی است از ترمینال ۱ یا ۳ کمی پیاده‌روی کنید.

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی مجهز و شیک است و امکانات خوبی از جمله پارکینگ پیشرفته، نمازخانه، لانژ و سالن استراحت، محوطه‌های مخصوص کشیدن سیگار و سرویس بهداشتی و حمام دارد. اتاق‌های مخصوص تعویض پوشک نوزاد و زمین بازی مخصوص بچه‌ها هم دارند. دسترسی به اینترنت رایگان و استفاده از روزنامه‌ها و مجله‌های متنوع ترمینال‌ها از امکانات دیگر فرودگاه ابوظبی است. صرافی، بانک، تلفن عمومی، کافه و رستوران، اسپا و ماساژ و فروشگاه‌های مختلف را هم به این لیست اضافه کنید.