زورق: دیدنی‌های بروکسل برای کودک

بروکسل شهر خوشحال و راحتی است که آغوشش برای همه، به خصوص بچه‌ها باز است. سفر با کودک به بروکسل، سفری لذت‌بخش و پر از تجربه‌های تازه است؛ شهری که میراث تاریخی و هنری غنی و معماری چشم‌نوازش، چیزی از شوخ‌طبعی‌اش کم نکرده تا جایی که مجسمه پسربچه بامزه‌ای در حال دستشویی، یکی از نمادهای این شهر شده. بروکسل با پارک‌ها و جنگل‌ها و فضاهای سبزش و کلی فعالیت هیجان‌اتگیز و آموزنده مقصد جذابی برای خانواده‌های بچه‌دار است.

پارک‌ها و زمین‌های بازی بروکسل

بروکسل از آنچه که فکر می‌کنید خیلی سبزتر است؛ حدود ۸۰۰۰ هکتار فضای سبز در کل شهر برای بچه‌ها مثل بهشتی برای شیطنت و بازی است. پارک‌ها، جنگل‌ها، فضاهای طبیعی حفاظت‌شده، زمین‌های ورزشی، محوطه‌های سبز کاخ‌ها و بناهای تاریخی و باغ‌ها حدود نیمی از مساحت شهر را تشکیل می‌دهند. بنابراین از هر جای شهر می‌توانید بچه‌ها را به پارک ببرید! بزرگترین و سبزترین و هیجان‌انگیزترین پارک بروکسل جنگل سونیان است که با آن همه گونه گیاهی متنوع و درخت‌های انبوه، بی‌حوصله‌ترین بچه‌ها را هم سر حوصله می‌آورد. جنگل سونیان در گوشه جنوب غربی بروکسل قرار گرفته؛ اگر جایی نزدیک مرکز شهر را ترجیح می‌دهید، بچه‌ها را به پارک بروکسل ببرید که بهترین جا برای پیک‌نیک عصرگاهی و توپ‌بازی بچه‌ها است. پارک لئوپلد نزدیک پارلمان اروپا، پارک سنکوآنتنر و پارک وولوه پر از تپه‌ها و حوضچه‌های زیبا هم جزء بهترین دیدنی‌های بروکسل برای کودک هستند. پارک جورج هنری، پارک مالو و پارک بروکسل زمین‌های بازی مخصوص کودک هم دارند.

موزه‌ها و مراکز کودکان بروکسل

سفر با کودک به بروکسل بدون بازدید از موزه‌های کودکانه شهر کامل نمی‌شود. اولین جایی که باید بروید موزه کودکان بروکسل است. جایی که با نمایشگاه‌های جالب، وسایل بازی مدرن، فعالیت‌های فردی و گروهی آموزنده و فضاهای شاد و رنگی، مثل سرزمین عجایب برای بچه‌ها است.این موزه چهارشنبه‌ها، شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ۲:۳۰ تا ۵ بعدازظهر و طی تعطیلات مدارس از دوشنبه تا یکشنبه از ۲:۳۰ تا ۵ باز است. البته در ماه جولای آخر هفته‌ها تعطیل است. موزه علوم طبیعی هم برای بچه‌های کمی بزرگتر خیلی جالب خواهد بود: آشنایی با تاریخ طبیعی و به خصوص دایناسورهای هیجان‌انگیز. برای نوجوان‌ها موزه اتومبیل در سنکوآنتنر و برای عاشقان اسباب‌بازی، موزه اسباب‌بازی بهترین دیدنی‌های بروکسل برای کودک هستند. مرکز کمیک استریپ بلژیک را هم فراموش نکنید؛ بروکسل در هنر کمیک استریپ حرف اول را توی دنیا می‌زند و کاراکترهای این مرکز بچه‌ها را حسابی سر ذوق می‌آورند.

خوراکی‌های کودکانه بروکسل

بروکسل برای خوشحال کردن بچه‌ها از راه شکم هم وارد می‌شود! اولین چیزی که در سفر با کودک به بروکسل باید بچشید، بی‌برو برگرد شکلات است. میدان گرند سابلون شکلات‌فروشی‌های زیادی دارد که ویتامار یکی از بهترین‌هایشان است. خریدن وافل‌های ترد و تازه بروکسلی از دکه‌های خیابانی هم کاری است که موقع گردش در شهر نباید فراموش کنید. غذاهای بروکسل هم حسابی به دهان بچه‌ها مزه خواهد کرد؛ به خصوص اگر از یکی از ۵۰۰۰ دکه سیب‌زمینی‌فروشی شهر برایشان سیب‌زمینی سرخ‌کرده با مایونز و کچاب بخرید.